יום שלישי, 28 באוקטובר 2008

מי, מה, מו

אני, חמוטל, פותחת בזאת בלוג בנושא קיימות, לתפארת מדינת ישראל.

גדלתי בבית של מחפשים. שאלות הרקע היו ממקומות של מוסר, מידות, עבודה פנימית, שיפור עצמי וחיפוש דרך והאמת שלך תוך הסתייגות מזיוף. נקודת מבט גבוהה ומאתגרת על העולם, אם כי גם כבדה ומלחיצה. ואכן יצאתי חפשנית, כבדה ולחוצה...

המטען שהגעתי איתו לעולם כלל תמיד את סחיבת צרות העולם על כתפי, ותפיסת אחריות על כל מה ששלי, כשההגדרה של "שלי" היתה תמיד רחבה מאוד וכללה הרבה מהמעגלים המקיפים אותי.

העיסוק שלי בתחום איכות הסביבה נובע מהמקומות האלה, של חיפוש דרך חיים, ולפני כמה שנים נתקלתי במושג קיימות. יש למושג הזה הרבה הגדרות, אני אוהבת את ההגדרה הרחבה יותר, כמו פה למשל. אבל בעיקרון מדובר על לחיות את החיים במיטבם מתוך אחריות לעולם שסובב אותי היום, ושיסובב את ילדי ונכדי מחר. קיימות נשענת על סביבה, חברה וכלכלה, ולטעמי נובעת מתפיסת עולם מוסרית ושפויה. בינגו.

בהיותי חפשנית, מצטבר אצלי חומר מכל מיני מדיות, ונוצר אצלי צורך לרכז את הכל במקום אחד. זאת המוטיבציה לבלוג - בעיקר לעשות סדר לעצמי. 
וחוץ מזה, בבערך 8 השנים שבהן אני מתעניינת באיכות סביבה, עברתי דרך מהמחשבה שאיכות סביבה זה מיחזור ופאנלים סולאריים. האמת היא שהעסק הרבה יותר מורכב ולפעמים המידע מבלבל ולא כל כך נגיש. אז  אם המידע שאני אוספת יועיל לעוד מישהו - אהלן וסהלן.

תגובה 1:

נסים אמר/ה...

מעניין ביותר...
נשתמע
נסים