יום רביעי, 26 בנובמבר 2008

do the green thing

אתר בריטי שמנסה לעורר השראה בציבור להתקדם לחיים ירוקים יותר, בעזרת סרטונים, סיפורים וכו'.

הם מתמקדים ב-7 דברים:
walk the walk
תסתובבו עם פחות כוח מכונות ויותר עם הכוח של עצמכם - הליכה, אופניים. כך תראו יותר את העולם, תשרפו קלוריות של עצמכם ולא של דלק פוסילי.
stay grounded
דרך בטוחה להרוס חופשה היא להשתמש במטוס שפולט כמויות עצומות של co2 ועוד גזי חממה, ישר אל תוך האטמוספרה. טיילו בדרכים איטיות יותר, באוירה טובה יותר...
all consuming
לכל דבר שאנחנו קונים יש השפעה סביבתית, ולזרוק את זה לפני שמיצינו את השימוש בזה גורם להשפעה להיות גדולה יותר משהיא צריכה להיות. אז תפסיקו לבזבז ותתחילו להיות "צרכני-כל". השתמשו בעיפרון עד הקצה, היפכו את קצוות הלחם לפרורי לחם טעימים, או פודינג לחם.
easy on the meat
בשר יכול להיות טעים, אבל הדרך בה מגדלים פרות, חזירים, צאן ועופות מבזבזת כמויות גדולות של דלקים פוסילים, ויוצרת המון co2 - יותר ממה שתעשיית המכוניות מייצרת. אז תרגעו עם הבשר, אפילו לקצץ כמה מנות בשבוע יעשה את ההבדל.
human heat
אחת הדרכים למנוע מהפלנטה שלנו להתחמם היא לחמם פחות את הבתים שלנו. חימום מבזבז המון אנרגיה ומייצר המון co2, אז אם קר לכם - תלבשו משהו לפני שאתם מדליקים את הרדיאטור.
plug out
המטענים, הטלפונים שהשארתם מחוברים לחשמל ללא צורך, האור בחדר השני, המכשירים בסטנד-ביי. הם נראים תמימים, אבל הם ממשיכים לאכול את החשמל שלכם, וכך לייצר כמויות מיותרות של co2. נתקו אותם.
stick with what you got
הפלאפון האחרון הוא בפלטינום כתום, הלפטופ האחרון הוא רק בעובי 2 מ"מ. לחץ חברתי ולחץ מהפרסומות אומרים לכם שאתם אינכם שלמים בלי לקנות אותם. הבעיה היא שצרכנות עודפת מביאה לייצור עודף של co2, אז עדיף שתישארו עם מה שיש לכם ותהיו שמחים. 

have less - be more

2 תגובות:

Arbel אמר/ה...

אתר מצויין, אני מאוד אוהבת אותו, בעיקר בגלל הציורים המדליקים. מה לעשות, אני לפעמים שטחית ומסתכלת על הקנקן היפה :-)

אני לא זוכרת אם בסופו של דבר אמרתי לך או לא - אבל אני ממש שמחה שגילית לי על הבלוג שלך (אם כי עדיין לא הספקתי לקרוא את כולו, אני לאט לאט חוזרת בזמן וקוראת...)

חמוטל לורנס אמר/ה...

אני כל כך לא רגילה שיש תגובות, שפספסתי אותך לגמרי...

גם לי עטיפה יפה עוזרת (גרפיקאית, נו). והם באמת מגניבים החבר'ה האלה.